Warung Sembang-Sembang

warung sembang-sembang..sembanglah disini...
 
HomeHome  Portal NewsPortal News  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 kalo pakai tayar performance, betui blh jimat petrol ?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
ronlim
constabel (Lower rank)
constabel (Lower rank)


Posts : 20
Join date : 24/01/2012

PostSubject: kalo pakai tayar performance, betui blh jimat petrol ?    Mon Oct 07, 2013 7:35 pm

alangkah baik kalo kita pakai tayar performance dan jimatkan wang petrol kita setiap bulan.. tapi betui ke ada tayar performance yg dpt jimatkan petrol dan panjangkan jarak tempoh kete kite ?
diaorang kata tread patter, rubber dan angin tayar yg paling penting bagi sebuat tayar performance untuk jimatkan petrol kite..
Back to top Go down
minzi
constabel (Lower rank)
constabel (Lower rank)


Posts : 24
Join date : 28/01/2012

PostSubject: Re: kalo pakai tayar performance, betui blh jimat petrol ?    Tue Oct 08, 2013 7:54 pm

bagi saya, mereka yang menggunakan tayar berjenama baik tetapi orang tu cuai sangat akan menyebabkan masalah yang lebih daripada mereka yang menggunakan tayar murah dan memandu dengan berhati-hati. Jadi, tayar tidak benar-benar penting apabila ia dibandingkan dengan tabiat dan gaya memandu.
Back to top Go down
thomasim87
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 12
Join date : 18/09/2012

PostSubject: Re: kalo pakai tayar performance, betui blh jimat petrol ?    Wed Oct 09, 2013 8:54 pm

prestasi bagi tayar sebenarnya banyak disebabkan oleh kualiti dan reka bentuknya.Kena tengok juga cara kita memandu , permukaan jalan raya dan cuaca. Cuba experiment sendiri .Pilihan Tayar betul mmg akan menjimat sebanyak 20 peratus minyak!
video ni akan ajar kita macam mana nak control tayar
http://www.youtube.com/watch?v=s-bpwfOwwQg
Back to top Go down
manne
constabel (Lower rank)
constabel (Lower rank)


Posts : 21
Join date : 19/08/2013

PostSubject: Re: kalo pakai tayar performance, betui blh jimat petrol ?    Thu Oct 10, 2013 4:40 pm

kalao pam angin pakai tekanan psi salah akan meyebabkan bunga tayar cepat haus...sebab tu mesti baca betul2 sebelum masuk angin. Semua tayar dicipta untuk tekanan psi yg tertentu...
semua syarikat pembuatan tayar mempunyai teknologi yg berbeza, jadi kualiti dan perfomasi pun berbeza, semuatergantung pada keperluan pengguna.
Back to top Go down
cabbagemint
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 12
Join date : 11/07/2012

PostSubject: Re: kalo pakai tayar performance, betui blh jimat petrol ?    Fri Oct 11, 2013 6:26 pm

Saya telah pakai Michelin Pilot Super Sport hampir 2 tahun..suka sgt sebab x bunyi kuat...sgt stress kalao ada bunyi bising... eh macam ada promotion sekarang lah..
tengok ni

http://www.michelin.com.my/Buying-Guides/Promotions/Spotlight/3.html
Back to top Go down
leesummer
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 4
Join date : 04/11/2012

PostSubject: Re: kalo pakai tayar performance, betui blh jimat petrol ?    Thu Oct 17, 2013 2:46 pm

thomasim87 wrote:
prestasi bagi tayar sebenarnya banyak disebabkan oleh kualiti dan reka bentuknya.Kena tengok  juga cara kita memandu , permukaan jalan raya dan cuaca. Cuba experiment sendiri .Pilihan Tayar betul mmg akan menjimat sebanyak 20 peratus minyak!
video ni akan ajar kita macam mana nak control tayar
http://www.youtube.com/watch?v=s-bpwfOwwQg
http://www.silverstone.com.my/ er.. Atlantiz v7.... grip bagus.. tapi makan petrol sedikit
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: kalo pakai tayar performance, betui blh jimat petrol ?    Today at 4:13 pm

Back to top Go down
 
kalo pakai tayar performance, betui blh jimat petrol ?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Warung Sembang-Sembang :: Dunia Permotoran :: Automotif-
Jump to: