Warung Sembang-Sembang

warung sembang-sembang..sembanglah disini...
 
HomeHome  Portal NewsPortal News  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 Nak tukar tayar jenama ape ya ?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
thomasim87
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 12
Join date : 18/09/2012

PostSubject: Nak tukar tayar jenama ape ya ?    Mon Nov 25, 2013 8:12 am

Kete saya Volkswagen Jetta 1.4 TSI ( Year 2011 ) dah tiba masa utk tukar tayar yg baru.. saiz tayar saya ( 205/55 R16 91W ).. 6 bulan yg lalu, dah tukar tayar baru, tapi tak tau camne, i rasa tak siok dgn tayar bunyi kuat masa pandu..
Back to top Go down
manne
constabel (Lower rank)
constabel (Lower rank)


Posts : 21
Join date : 19/08/2013

PostSubject: Re: Nak tukar tayar jenama ape ya ?    Tue Nov 26, 2013 6:36 am

I suka tayar yang "quiet". Dulu I pernah pakai tayar yokohama tapi tak berapa baik sebab bunyinya kuat sangat. Jadi lepas tu saya dah tukar kepada tayar michelin, agak stabil dan paling penting quiet...
Back to top Go down
cabbagemint
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 12
Join date : 11/07/2012

PostSubject: Re: Nak tukar tayar jenama ape ya ?    Wed Nov 27, 2013 12:03 am

Mcm x perlu boros duit untuk beli yg branded...yg penting boleh guna sudahlah...boleh mcm saya pakai 2nd tires saje.
Back to top Go down
Sunnygor
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 1
Join date : 26/11/2013

PostSubject: Re: Nak tukar tayar jenama ape ya ?    Wed Nov 27, 2013 9:37 am

i rasa beli apa tayar pun tak pe asalkan tu selamatlah.
kan?
Back to top Go down
yupms
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 6
Join date : 22/08/2013

PostSubject: Re: Nak tukar tayar jenama ape ya ?    Thu Nov 28, 2013 7:39 am

Kalo harga bukan masalah, saya cadangkan michelin primacy 3st... tayar yang baru keluar julai tahun ni... Kawan saya kata sangat selesa dan mencengkam jalan dengan efisien... Harap-harap dapat membantu adik sikit lah

Back to top Go down
minzi
constabel (Lower rank)
constabel (Lower rank)


Posts : 24
Join date : 28/01/2012

PostSubject: Re: Nak tukar tayar jenama ape ya ?    Fri Nov 29, 2013 5:32 pm

Bagi saya, tayar yg bagus mesti dlm budget saya, selamat dan mesti tahan lasak
Back to top Go down
rvinoshni6
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 1
Join date : 26/03/2014

PostSubject: Michelin Primacy 3 ST   Wed Mar 26, 2014 12:49 pm

Saya rasa Michelin Primacy 3 ST tidak beberapa bagus dari segi stabiliti dalam keadaan laju terutama keadaan jalanraya adalah membelok-belok. Sebagai contoh, memandu ke Cameron Highlands merupakan satu cabaran untuk pemandu. Selain itu, jika anda ingin ke luar negara terutama ke negara yang bersalji, tayar ini sangat tidak sesuai untuk pergunaan di sana kerana cengkaman atas salji atau ais tidak kuat.
Back to top Go down
jordancool
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 1
Join date : 25/03/2014

PostSubject: Nak tukar tayar jenama ape ya ?    Thu Mar 27, 2014 10:02 pm

kau orang kalau nak pakai tayar, biar mahal sikit put tak apa, nyawa kat tangan tayar juga... Michelin P3ST dengan gengamannya kuat... pikir kalau masa hujan atau kita bawa laju, kereta mesti terbang sikit...hehe... i pun nak tukar Michelin P3ST bulan depan, selamat penting tu... senyap lagi tayar ni.... hahha Cool
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Nak tukar tayar jenama ape ya ?    Today at 8:29 pm

Back to top Go down
 
Nak tukar tayar jenama ape ya ?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Warung Sembang-Sembang :: Dunia Permotoran :: Automotif-
Jump to: