Warung Sembang-Sembang

warung sembang-sembang..sembanglah disini...
 
HomeHome  Portal NewsPortal News  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 Hancur harapan dgn sokok seludup! Bacalah..

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
myshoe80
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 9
Join date : 21/03/2012

PostSubject: Hancur harapan dgn sokok seludup! Bacalah..   Mon Dec 09, 2013 11:48 pm

Mmg hancur la ..rokok seludup ni. Sebelum ni ak pon support kt "Era" masa RM4/sekotak lg...tp bila dh baca artikel dr blog nie.. dh kantoi abis harapan ak dgn rokok seludup .
http://says.com/my/news/rokok-tak-sah-john-diseludup-dan-bukan-hasil-malaysia

Korang baca tahulah..
Tapi ak ade soalan muktamad, betul ke yang rokok2 seludup ni semua (isu) dah menjadi jadi sehingga
serius cam ni dah ?

Ape korang kata plak ?
Back to top Go down
missycheesie
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 11
Join date : 23/01/2012

PostSubject: Re: Hancur harapan dgn sokok seludup! Bacalah..   Tue Dec 10, 2013 11:24 pm

dah jgn dok beli rokok mcm gini

… kita tak tau duit kita g mana...duit yg kita beli tu….. tah tah menyumbang ke arah pengganas tak ???

mana lah kita tahu…. Dah lah jgn support rokok seludup mcm nie…. Fikir baik2 sblom beli
Kita slalu complain pasal Negara kita….banyak jenayah..

so korg xpayah lah jadi penyumbang hahaha kan kan kan????

Membeli rokok seludup ni pun dikira jenayah gak lah …..benti lagi bagus
Back to top Go down
minzi
constabel (Lower rank)
constabel (Lower rank)


Posts : 24
Join date : 28/01/2012

PostSubject: Re: Hancur harapan dgn sokok seludup! Bacalah..   Wed Dec 11, 2013 11:38 pm

Korang tahu tak kalo ditangkap memiliki rokok murah/palsu ni akn kena denda 10 ribu ringgit dan juga penjara ha ? Sbb harga rokok naik pun disbbkan permintaan yg tinggi dlm pasaran oleh pekerja2 asing.

Tp yg penting tu kesihatan lah pun kena dijaga kan…nk rokok takpe, tapi jgnlah rokok benda palsu kn…
Back to top Go down
miniang
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 16
Join date : 06/02/2012

PostSubject: Re: Hancur harapan dgn sokok seludup! Bacalah..   Thu Dec 12, 2013 4:36 pm

Hmm...sebenarnya ak pun pernah beli rokok murah ni –jenama Luffman dgn Canyon..dr kedai mamak dkt umah ak. Masa sembang si mamak tu bagitau yg rokok murah ni sebenarnye buatan Malaysia…dgn adenya cop duti kastam tum mg sng nk perdayakan org ramai . Kalo tiruan, susah gk nk tentukan tul tak.
Back to top Go down
mikkesho
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 14
Join date : 09/02/2012

PostSubject: Re: Hancur harapan dgn sokok seludup! Bacalah..   Fri Dec 13, 2013 2:43 pm

http://www.beritaterkini.my/kenaikan-harga-rokok-naik-2013
tengok link nie

10 tahun dulu rokok dunhill 20 baru $6 je Razz
pastu kerajaan tiap2 tahun bagi tax gila babis

sekarang 12 sekotak
makin lama..main xmampu...

rasanya dah samai time utk benti kot
Back to top Go down
meiyingtan22
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 2
Join date : 29/12/2011

PostSubject: Re: Hancur harapan dgn sokok seludup! Bacalah..   Sat Dec 14, 2013 9:31 am

aku ada kawan dh isap rokok ni hampir 5 tahun dah….katanya murah
Bukan dia mencuri atau nk buat jenayah apa pun… bukan bahayakan masyarakat pun…..cuma hisap rokok seludup je

lagipun fakta sumbang pada keganasan kalau beli rokok seludup nie pun xtepat sgt
berapa rm??? sgt je yg rokok harga rm4 boeleh sumbang kat pengganas??? Hahahha
Lagipun merokok pun bukan jenayah......



Back to top Go down
meesuhaimee
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 6
Join date : 22/03/2012

PostSubject: Re: Hancur harapan dgn sokok seludup! Bacalah..   Sun Dec 15, 2013 2:20 am

nk tanye…betul ke beli rokok ni bantu penjenayah?????
mcm xbetul je.... lucu lahhhhh
Rokok2 seludup nie senang dpt tau...masyuk kalau juallll hahahah…byk jual2 kat kedai runcit
Lagipun mana ada org nk hisap rokok mahal2????
yg murah pun asap gakkk
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Hancur harapan dgn sokok seludup! Bacalah..   Today at 6:43 pm

Back to top Go down
 
Hancur harapan dgn sokok seludup! Bacalah..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Warung Sembang-Sembang :: Ruang Komuniti :: Kopitiam Corner-
Jump to: