Warung Sembang-Sembang

warung sembang-sembang..sembanglah disini...
 
HomeHome  Portal NewsPortal News  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 bersedia untuk raya

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
thomasim87
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 12
Join date : 18/09/2012

PostSubject: bersedia untuk raya   Mon Jun 23, 2014 10:09 pm

Raya dah nak dtg..sekarang dah nak sedia balik kampung..tadi check tayar kereta..nunga tu dah hampir haus, rasa kena tukar tayar dah...sekarang saya memandu nissan teana 2.0 dgn 16" rim . saya x pasti Michelin atau yokohama tu ok?Boleh siapa tunjuk ajar?
Back to top Go down
ronlim
constabel (Lower rank)
constabel (Lower rank)


Posts : 20
Join date : 24/01/2012

PostSubject: Re: bersedia untuk raya   Tue Jun 24, 2014 5:44 pm

thomasim87 wrote:
Raya dah nak dtg..sekarang dah nak sedia balik kampung..tadi check tayar kereta..nunga tu dah hampir haus, rasa kena tukar tayar dah...sekarang saya memandu nissan teana 2.0 dgn 16" rim . saya x pasti Michelin atau yokohama tu ok?Boleh siapa tunjuk ajar?

selain 2 jenama ni, bileh cuba juga goodyear dan continental la, baik jugak jenama tayar ni.. baik tukar tayar siap2 dulu lo, jadi u dpt balik kampung dgn selamat, masa tu cuti panjang, highay tentu akan jam lagi.. tapi, u tau x tayar apa yg u nak cari? senyap? selamat? selesa?
Back to top Go down
tuliperfancy
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 5
Join date : 12/12/2012

PostSubject: Re: bersedia untuk raya   Wed Jun 25, 2014 4:17 pm

saya rasa kalao tayar TT masih elok x payah nak tukar la....cuma balik kampong kan? rasa boleh jalan lagi kut.
Back to top Go down
vivivi
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 12
Join date : 09/02/2012

PostSubject: Re: bersedia untuk raya   Thu Jun 26, 2014 3:51 pm

Apa kata cuba Michelin P3ST? saya suka P3ST sebab mmg amat lancar masa memandu...mmg pengalaman yg bagus.
http://www.michelin.com.my/Products-Services/Car-SUV-LT/passenger_car/Primacy_3_ST.html
Back to top Go down
cabbagemint
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 12
Join date : 11/07/2012

PostSubject: Re: bersedia untuk raya   Fri Jun 27, 2014 10:55 pm

jgnlah dgn pendapat orang lain, ni kereta u, u sendiri yg paling tau apa yg jadi kat kereta tu.
tukarlah tayar klao u rasa perlu.. balik kampung dgn selamat adalah yg paling penting sekali!
Back to top Go down
zaqzaq
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 14
Join date : 07/02/2012

PostSubject: Re: bersedia untuk raya   Mon Oct 20, 2014 2:48 pm

kelmarin baru pigi keday tayar, nak tukar tayar, jadi kena pilih tayar kan.. i compare harga semua brand tayar, baru tau bahawa Michelin P3ST adalah yg paling mahal.. kenapa ye ?
Back to top Go down
bola77
lans coperal (lower rank)
lans coperal (lower rank)


Posts : 30
Join date : 12/11/2013

PostSubject: Re: bersedia untuk raya   Mon Oct 20, 2014 7:24 pm

zaqzaq wrote:
kelmarin baru pigi keday tayar, nak tukar tayar, jadi kena pilih tayar kan.. i compare harga semua brand tayar, baru tau bahawa Michelin P3ST adalah yg paling mahal.. kenapa ye ?

klu mahal.. beli yang lain... dpt yang murah punya la!!! DUH~!! tak semestinya Michelin
Back to top Go down
minzi
constabel (Lower rank)
constabel (Lower rank)


Posts : 24
Join date : 28/01/2012

PostSubject: Re: bersedia untuk raya   Tue Oct 21, 2014 8:53 am

zaqzaq wrote:
kelmarin baru pigi keday tayar, nak tukar tayar, jadi kena pilih tayar kan.. i compare harga semua brand tayar, baru tau bahawa Michelin P3ST adalah yg paling mahal.. kenapa ye ?

Michelin P3ST memang mahal tapi berbaloi. I sekarang pakai Michelin P3ST juga dan I rasa kereta I lebih selesa dan diam. Selain tu, tayar ni memang tahan lama, dah 30000km bunga tu masih nampak ok. Jadi jangan risau bahawa harga tinggi sebab qualitinya memang tak dapat dikalahkan.
Back to top Go down
sasatan
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 8
Join date : 11/02/2012

PostSubject: Re: bersedia untuk raya   Wed Oct 22, 2014 5:33 pm

bukankah tayar hanya rubber ? kenapa nak kira brand pulak ? asalkan boleh pakai dah cukup lo
Back to top Go down
zaqzaq
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 14
Join date : 07/02/2012

PostSubject: Re: bersedia untuk raya   Thu Oct 23, 2014 3:26 pm

Tq bg balasan semua. I dah buat keputusan lepas berbincang dgn kawan sekeliling. Nak cuba P3st ni. Sebab I kena bawa kereta kerap, jadi kalao tayar ni selesa I akan rasa sangat bagui bila memandu. Berbaloi lah macam tu.
Back to top Go down
ainamafan
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 3
Join date : 14/05/2014

PostSubject: Re: bersedia untuk raya   Fri Oct 24, 2014 4:11 pm

sasatan wrote:
bukankah tayar hanya rubber ? kenapa nak kira brand pulak ? asalkan boleh pakai dah cukup lo

Kan BMW lebih mahal drp Honda, dan Honda lebih mahal drp perodua ? tapi masih ada org beli BMW, kenapa ? mestilah kualiti BMW lebih bagus kan ? sama dgn Tayar michelin la.. kalau kualiti bagus dan hi tech, tentunya org nak beli meskipun mahal..
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: bersedia untuk raya   Today at 7:37 pm

Back to top Go down
 
bersedia untuk raya
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Warung Sembang-Sembang :: Dunia Permotoran :: Automotif-
Jump to: