Warung Sembang-Sembang

warung sembang-sembang..sembanglah disini...
 
HomeHome  Portal NewsPortal News  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 Jenama Aircond inverter kualiti okay?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Red Chili
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)
avatar

Posts : 6
Join date : 16/03/2017
Age : 30
Location : Shah Alam

PostSubject: Re: Jenama Aircond inverter kualiti okay?   Fri Apr 21, 2017 2:43 pm

jamilia11 wrote:
xpyh rumit pkir masalah ni sgt samada nak beli inverter ke non inverter..
kena plih cara ekon tu brfungsi, yg daikin ni ade satu fungsi yg blh automatik tukar suhu bila aktifkn, sbb ekon ni jenis msra alam punya.. aq rasa okey la


owwh ok la ada fuction tu.rmai ckp daikin ni tahap sejuk dia bgus.spare part pon cari tgok byk kdai2 diorg ni..harga pon okay..sbb tgk inveter suma jnama pon mhal ckit.tp kalau pfrmance bgus xde prob pon.dri bli yg murah nnt cpt rosak..
Back to top Go down
Red Chili
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)
avatar

Posts : 6
Join date : 16/03/2017
Age : 30
Location : Shah Alam

PostSubject: Re: Jenama Aircond inverter kualiti okay?   Fri Apr 21, 2017 2:39 pm

nurulaziati wrote:
rumah ko besar ke? biasa hp tinggi harga mahal ckit...
Cuba pi survey harga daikin 1.5hp.... sbb daikin ni bagus dlm cooling... so rasanya 1.5hp dah cukup kut...

ruang mmg besar..tp takpe nnt mntak sggestion dri salesperson diorg bpe hp yg sesuai dgn ruang.lps bca jnama ni dah buat research ckit,bgs jgk tgk feedback2 dri pngguna..review ok la..skrg tgk mcm tgh ada promosi .model bru kot ni..xsbar dah nk g tgok.
Back to top Go down
jamilia11
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 2
Join date : 10/11/2016

PostSubject: Re: Jenama Aircond inverter kualiti okay?   Thu Apr 20, 2017 2:36 pm

zooro wrote:
ekon biase tu non inverter..inventer ni sesuai kalau jnis ko pkai or bukak lama..kalau bkak ekon  2 3 jam xsesuai la,baik pkai yg biase..inverter ni kna on smpai 8 jam utk bg sjuk,pstu da bole off..kalau ko mmg jnis dok lam sejuk sesuai la..

xpyh rumit pkir masalah ni sgt samada nak beli inverter ke non inverter..
kena plih cara ekon tu brfungsi, yg daikin ni ade satu fungsi yg blh automatik tukar suhu bila aktifkn, sbb ekon ni jenis msra alam punya.. aq rasa okey la
Back to top Go down
tasnim
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)
avatar

Posts : 4
Join date : 19/04/2017

PostSubject: Re: Jenama Aircond inverter kualiti okay?   Wed Apr 19, 2017 11:00 am

nurulaziati wrote:
Tapi inverter mmg jimat power... rumah aq guna daikin inverter 1.5hp... buka 9jam-10 sehari tiap2 bulan electric bills less than rm150( dah masuk elektrik usage lain sekali).  

ko pkai ekon ni bunyi bsing tak?ke sma je mcm ekon biasa..kalau bsing bnyi baik guna yg biasa je..
Back to top Go down
tasnim
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)
avatar

Posts : 4
Join date : 19/04/2017

PostSubject: Re: Jenama Aircond inverter kualiti okay?   Wed Apr 19, 2017 10:56 am

Red Chili wrote:
aku nak tukar ekon ruang tamu aku ni..mmber aku dok sruh ambik inverter punya,lagi jimat dia kata..ekon aku pkai skrg pon dh xbest,nk kna tukar jgk.. nak cari yg 2.0hp punya..apa2 sggestion pon aku ok,nnt aku wat prbndingan mn yg sesuai.. Question

kos servis ekon yg jnis punya inverter mahal..gas dia beza dri gas ekon yg biasa tu..
Back to top Go down
nurulaziati
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 3
Join date : 10/11/2016

PostSubject: Re: Jenama Aircond inverter kualiti okay?   Tue Apr 18, 2017 4:43 pm

zooro wrote:

ekon biase tu non inverter..inventer ni sesuai kalau jnis ko pkai or bukak lama..kalau bkak ekon  2 3 jam xsesuai la,baik pkai yg biase..inverter ni kna on smpai 8 jam utk bg sjuk,pstu da bole off..kalau ko mmg jnis dok lam sejuk sesuai la..

Tapi inverter mmg jimat power... rumah aq guna daikin inverter 1.5hp... buka 9jam-10 sehari tiap2 bulan electric bills less than rm150( dah masuk elektrik usage lain sekali).
Back to top Go down
nurulaziati
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)


Posts : 3
Join date : 10/11/2016

PostSubject: Re: Jenama Aircond inverter kualiti okay?   Tue Apr 18, 2017 4:40 pm

Red Chili wrote:
aku nak tukar ekon ruang tamu aku ni..mmber aku dok sruh ambik inverter punya,lagi jimat dia kata..ekon aku pkai skrg pon dh xbest,nk kna tukar jgk.. nak cari yg 2.0hp punya..apa2 sggestion pon aku ok,nnt aku wat prbndingan mn yg sesuai.. Question

rumah ko besar ke? biasa hp tinggi harga mahal ckit...
Cuba pi survey harga daikin 1.5hp.... sbb daikin ni bagus dlm cooling... so rasanya 1.5hp dah cukup kut...
Back to top Go down
zooro
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)
avatar

Posts : 7
Join date : 17/04/2017

PostSubject: Re: Jenama Aircond inverter kualiti okay?   Mon Apr 17, 2017 6:52 pm

cici wrote:
aku pkai yg aircond yg biasa ja.tak tau pulak ada jnis2 dia.inverter tu mcm mana??aircond biasa yg mcm aku pkai tu org panggil apa pulak?

ekon biase tu non inverter..inventer ni sesuai kalau jnis ko pkai or bukak lama..kalau bkak ekon  2 3 jam xsesuai la,baik pkai yg biase..inverter ni kna on smpai 8 jam utk bg sjuk,pstu da bole off..kalau ko mmg jnis dok lam sejuk sesuai la..
Back to top Go down
cici
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)
avatar

Posts : 5
Join date : 17/04/2017

PostSubject: Re: Jenama Aircond inverter kualiti okay?   Mon Apr 17, 2017 5:07 pm

Red Chili wrote:
aku nak tukar ekon ruang tamu aku ni..mmber aku dok sruh ambik inverter punya,lagi jimat dia kata..ekon aku pkai skrg pon dh xbest,nk kna tukar jgk.. nak cari yg 2.0hp punya..apa2 sggestion pon aku ok,nnt aku wat prbndingan mn yg sesuai.. Question

aku pkai yg aircond yg biasa ja.tak tau pulak ada jnis2 dia.inverter tu mcm mana??aircond biasa yg mcm aku pkai tu org panggil apa pulak?
Back to top Go down
Red Chili
police recruit (lower rank)
police recruit (lower rank)
avatar

Posts : 6
Join date : 16/03/2017
Age : 30
Location : Shah Alam

PostSubject: Jenama Aircond inverter kualiti okay?   Fri Apr 14, 2017 12:09 pm

aku nak tukar ekon ruang tamu aku ni..mmber aku dok sruh ambik inverter punya,lagi jimat dia kata..ekon aku pkai skrg pon dh xbest,nk kna tukar jgk.. nak cari yg 2.0hp punya..apa2 sggestion pon aku ok,nnt aku wat prbndingan mn yg sesuai.. Question
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Jenama Aircond inverter kualiti okay?   

Back to top Go down
 
Jenama Aircond inverter kualiti okay?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Warung Sembang-Sembang :: Asas Sembang-sembang :: Buletin MSembang2-
Jump to: